Man die 4800 wc rollen wilde terugbrengen naar de groothandel, krijgt de vinger van winkeleigenaar

Een Australische supermarktbaas heeft een klant publiekelijk beschaamd die volgens hem heeft geprobeerd 4.800 toiletrollen en 150 liter handontsmettingsmiddel terug te geven.

De in Adelaide gevestigde directeur van Drakes Supermarkets, John-Paul Drake, gaf de niet-geïdentificeerde klant een gerust gevoel in een video op YouTube, gaf hem de middelvinger en zei dat hij ‘het probleem’ is.

De man wilde naar verluidt zijn geld terugkrijgen nadat hij had geprobeerd de duizenden dollars aan goederen online te verkopen voor een hoge prijs, met andere woorden nadat hij had geprobeerd te profiteren van het ongeluk van anderen.

Op zijn YouTube-kanaal beschreef de supermarktbaas 2020 als ‘het jaar van het toiletpapier’, eraan toevoegend: ‘De scènes die iedereen met het toiletpapier heeft gezien, waren absoluut belachelijk.’
Bij het beschrijven van de acties van de niet nader genoemde man liet Drake de camera zijn middelste camera zien en zei: ‘Ik zei hem dat’, en voegde eraan toe: ‘Dat is het type persoon dat het probleem in het hele land veroorzaakt.’

De effecten van paniekaankopen en voorraadvorming zijn de afgelopen maanden wereldwijd waargenomen, met lege schappen in supermarkten – met name op de gangpaden voor pasta en wc-rollen – die steeds vaker voorkomen.

Hoewel het begrijpelijk is dat shoppers de noodzaak hebben gevoeld om zich voor te bereiden op het worstcasescenario als gevolg van voortdurende angstzucht, is het niet begrijpelijk dat degenen die proberen te profiteren van deze paniek en op hun beurt velen achterlaten zonder zelfs de basisbehoeften.

Drake sprak met ABC Radio Adelaide en zei dat de klant de goederen ter waarde van ongeveer $ 10.000 had gekocht met de hulp van een ‘team’ mensen toen de paniekaankopen ongeveer vier weken geleden sterk toenamen.

De baas van de supermarkt omschreef het gedrag van de man als ‘absoluut schandelijk’, en zei dat dit de reden was dat supermarkten de afgelopen weken moesten ‘samenwerken’ om aankooplimieten in te voeren voor producten zoals toiletrol en handontsmettingsmiddel.

Drake drong er bij zijn klanten – en die over de hele wereld – op aan om gewoon te kopen wat ze nodig hadden en zei: ‘iedereen zit in hetzelfde schuitje’.
(Bron: Unilad)